Enkeltje naar Bangkok

1 november 2017 - Bangkok, Thailand

Lieve allemaal,
Vandaag is de grote dag dan eindelijk gekomen. Ik ben het vliegtuig ingestapt met een enkeltje naar Bangkok. Super spannend! Ik ga Backpacker door Azië. Het begin van de reis doe ik samen met een meisje die ik heb leren kennen via http://www.reismaatjes.nl. De naam van de site zegt het eigenlijk al, je kunt er zoeken naar een reismaatje. Dit heb ik gedaan omdat al m'n vrienden gingen studeren of andere plannen hadden voor dit jaar en ik wilde eigenlijk niet m'n reis alleen beginnen omdat ik dat best spannend vind en ook ongezelliger. Wat verder in de reis wil ik wel graag in m'n eentje door, maar wanneer weet ik nog niet. Dat meisje die ik heb leren kennen heet Romy. We hebben zo'n 4x afgesproken en het klikte gelijk al goed, dus dat wordt super gezellig.

Ik ga dus een reis maken en heb alleen een ticket gekocht naar Bangkok. Wanneer ik terug kom weet ik dus nog niet, maar dat zal rond de 5 maanden zijn. Ik heb express nog geen vlucht terug geboekt omdat ik daar niet afhankelijk van wil zijn. Als ik naar huis zou willen na 3 maanden wil ik de mogelijkheid ook hebben om dat dan te kunnen doen. En voor hetzelfde geld heb ik het nog super erg naar m'n zin en is mijn geld nog niet op en kom ik pas na 7 maanden weer naar huis. We zullen zien ;).
Ik vlieg dus eerst naar Bangkok, daar hebben we een hostel geboekt voor 3 nachten. Daarna gaan we verder naar het Zuiden van Thailand en trekken dan door naar het Noorden. Thailand ga ik dus eerst bezoeken en het plan is dan om door te gaan naar Laos, Cambodja en Vietnam. Wat er daarna gaat gebeuren weet ik nog niet. Er zijn zoveel mooie landen in Azië en ik ga kijken waar ik op dat moment heen wil gaan. Dat kan Indonesië zijn of Nepal, Sri Lanka, Maleisië... In Indonesië ben ik alleen afgelopen zomer ook geweest, maar het is zo'n prachtig en divers land dat ik er nog wel weet heen zou willen.

We vliegen nu 3 uur met KLM vanaf Schiphol naar Moskou. Daar hebben we een overstap van 2,5 uur en daarna vliegen we verder met Aeroflot naar Bangkok voor nog zo'n 9 uur.
Ik heb net afscheid moeten nemen van m'n ouders en broertje. Och jeetje wat was dat emotioneel, ik ga ze ook heel erg missen. Ook kwam Benine me nog uitzwaaien op Schiphol, echt super lief! En heel jammer dat Amber niet meer kon komen... Maar die kwam gister nog even spontaan aan m'n deur om afscheid te nemen. Ik ga iedereen wel enorm missen, maar gelukkig krijg ik er heel veel voor terug. En we gaan lekker vaak Skypen. Ook heb ik echt super leuke dingetjes gekregen op m'n afscheidsfeestje die ik vorige week zaterdag had gegeven. Echt veel te lief allemaal.

Een paar mensen vroegen aan mij of ik ook een blog ging bijhouden omdat ze graag mijn reisverhalen willen lezen. Ik vond dat wel een leuk idee dat zo familie en vrienden mij kunnen volgen en anders moet ik ook echt wel enorm veel gaan vertellen als ik terug ben ;).
Dus voila, hier mijn blog. Ik zal niet mega veel gaan posten, want ik weet niet hoe vaak ik wifi heb en ik wil ook vooral gaan genieten en niet vast willen zitten aan dat ik de drang voel om telkens iets te moeten schrijven, ook al vind ik dat wel heel erg leuk om te doen :).
Ik zal telkens de blog delen op Facebook dus dan kunnen jullie er makkelijk bij.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om mijn verhalen te gaan lezen. Ik heb in ieder geval super veel zin in mijn reis en ik ga zeker veel foto's posten. Ik heb natuurlijk wel zenuwen over bepaalde dingen, zoals dat ik de taal niet spreek, wat als ik verdwaal, heimwee krijg of me alleen ga voelen. Maar ik denk dat dit heel normaal is en dat je je daar echt even overheen moet zetten. Dus dat ga ik dan maar doen.

Ik zeg, laat het grote avontuur beginnen!

1. Ineke:
    Leuk zo'n blog! Ik heb me al aangemeld voor de mailinglijst. Veel plezier 😘
  2. Erik:
    hee, leuk. ik volg je!
  3. Femke:
    1 november 2017
    Leuk Sterre! Ik lees graag mee :) Super stoer ben je!
  4. Zoë:
    1 november 2017
    Sterretje wat ga ik je missen! Heerlijk om te lezen wat je allemaal doet en gaat doen, dan heb ik toch het gevoel dat ik een beetje bij je ben❤️ Ik wens je alle geluk van de wereld meisje.

Liefs, zoke
  5. Amber:
    Lekker dan!
    Staystrongbabyyoucandothisly4evermissyousomuchbffxxxxxx
  6. Bianca:
    2 november 2017
    Jeetje ik vind het zo dapper van je om te doen, ik lees het graag! Ps. Misschien ken je me niet meer, maar ik gaf af en toe die gekke sportlessen aan jou en je vrindienen en je moeder is mijn Mattie :)
  7. Frank:
    2 november 2017
    Fantastisch Sterre, we gaan je volgen :-)