Afscheid en herenigd na 5 jaar

20 december 2017 - Bangkok, Thailand

Vang Vieng is een klein plaatsje met veel backpackers (& toeristen uit Korea). Hier zijn we een week geweest, best lang dus. Dit komt doordat het plaatsje zo'n mooie ligging heeft. Als je 100 meter loopt uit het stadje dan kom je in een prachtige natuur terecht met rijstvelden en meters lange rotsen die uit de grond komen steken. We hebben hier gehiked, kano gevaren, gefietst, yoga les gehad, een buggy gehuurd (oftewel een gek autootje), een blue lagoon bezocht en heel veel leuke mensen ontmoet. Ook kan je hier heel leuk uitgaan! Hilarisch om te zien hoe de Koreanen in de club losgaan op gagnamstyle en het luidkeels meezingen.
De laatste 2 avonden dat we er waren was er toevallig een super groot festival net iets uit de stad. Dat was echt geweldig. Er waren dj's die techno draaiden, maar er waren ook een paar populaire bandjes uit Laos waarbij alle locals keihard meezongen, heel grappig om te zien.

Na Vang Vieng zijn we met een busje naar de hoofdstad van Laos gereden (Vientiane). In deze stad is niet heel veel te doen en het wordt ook wel de saaiste stad van Azië genoemd, wat ik nou ook weer overdreven vind. Wij zijn naar een museum geweest dat echt super interessant was. Dit ging over de slachtoffers in Laos van Vietnam oorlog. Laos is het meest gebombardeerde land ter wereld en 10%-30% ligt hiervan nog onder de grond. Veel boeren komen om het leven als zij het grond bewerken of kinderen die een bom vinden en ermee gaan overgooien. Een organisatie uit Laos gaat op pad om deze bommen te zoeken en ze te laten ontploffen.
Ook zijn we een dag naar een Buddha Park geweest. Mooi om te zien, maar het was best klein.

Vandaag is het zover. In het begin van de reis wist ik al dat deze dag zou komen: Romy en ik gaan zonder elkaar verder. Ik ben heel blij dat ik deze lieve meid deze reis mocht beginnen. We hebben veel elkaar gehad en we hebben samen echt een super 1,5 maand gehad. Het was wel heel moeilijk afscheid nemen omdat we zoveel meegemaakt hebben samen. Maar nu we in de hoofdstad van Laos zijn aangekomen is het een mooi opsplit punt. We zijn allebei klaar om verder te gaan.

Romy gaat alleen verder en reist vanavond naar het zuiden van Laos. Ik zit nu op het vliegveld van Bangkok. Hier heb ik een overstap van 5 uur en over een paar uur vlieg ik door naar Yangon in Myanmar. Dit was totaal niet mijn plan van te voren, maar ik heb zoveel goeds over Myanmar gehoord. Waarom Ik hier nu heen ga is omdat ik over een uurtje Daan ga zien. Daan heb ik 5 jaar geleden ontmoet (en voor het laatst gezien) met een reis naar Kenia. Heel leuk dat ik hem zo weer zie en dat we een deel samen gaan reizen!

Ik houd jullie op de hoogte over m'n vervolg van m'n reis in Myanmar!

1. Marieke:
    20 december 2017
    Mooi verhaal weer sterre. Je maakt wel veel mee zo! Inderdaad zal het afscheid zwaar vallen, maar wel leuk dat je weer met iemand anders de reis verder kan vervolgen. 5 jaar best lang! X marieke