Hua Hin en Phuket

9 november 2017

In Hua Hin hadden we een privé kamertje wat ook heel fijn was voor een keer. We zaten 5 minuutjes lopen van het centrum en het was er veel meer Westers.
Gerimpelde blanke oude mannetjes hand in hand met een strakgetrokken jonge Thaise vrouwen zijn standaard hier. Vooral in de straat waar ons hostel is heb je veel van zulke stelletjes zitten. Toch een beetje vies om te zien.
Verder is het wel een leuke plaats. We hadden alleen een beetje pech met het weer omdat het vrij bewolkt was en ook een dag regen hadden. Daar tussendoor hebben we nog wel op het strand kunnen liggen en we hebben vooral veel gelopen langs het strand dat vol met kwallen zat. Hartstikke dodelijk maar wel mooi om te zien met al die kleuren. Het waaide zo hard dat 's ochtends vroeg de rode vlag al in het zand werd gestoken, met als waarschuwing niet te mogen zwemmen. Het leek ons daarom ook niet een heel goed idee om te gaan kitesurfen (als amateurs 😌), terwijl het wel echt veel werd gedaan in die enorme ruige zee. Er werden wel sprongen gemaakt van 10 seconden lang! Maar het was ook de moeite waard om te gaan kijken.
Na 2 nachten verbleven te zijn in deze badplaats hebben we de nachtbus genomen naar Phuket (het grootste eiland in Zuid-Thailand). Het was ongeveer 10 uur rijden en we hadden een enorm luxe bus met stoelen die je bijna helemaal achterover kon gooien.

Bij aankomst zijn we een hostel die online werd aanbevolen gaan opzoeken. Dit hostel ligt vlakbij Kata Beach. Eenmaal bij het hostel aangekomen zagen we al dat het er echt super leuk en luxe was (althans luxer dan we gewend zijn). We hebben hier maar gelijk 4 nachten voor geboekt omdat het er ook super gezellig uit zag. We zitten in een dorm met heel veel andere mensen. Maar toch voelt dat niet helemaal zo omdat je een soort eigen hokje hebt van hout met een gordijntje ervoor. Romy en ik delen een tweepersoonsbed in één hok waardoor we maar de helft van de prijs hoeven te betalen. Ideaal.
We zijn hier nu al 2 nachten en het bevalt super goed. De meningen over Phuket zijn erg verdeeld. Sommige mensen vinden het veel te toeristisch en anderen blijven hier weken omdat ze het zo chill vinden. Tot nu toe vind ik het heel leuk. We liggen nu op het strand en het is helemaal niet zo druk. Misschien komt dat ook doordat het geen hoogseizoen is. Je vindt hier wel meer toeristen dan lokale mensen op het strand maar dat vind ik niet zo erg.
Ons hostel is een echt backpackers hostel waar super veel backpackers uit verschillende landen komen. De eerste avond gaf het hostel een barbecue waar we heel veel leuke mensen hebben ontmoet van veel verschillende nationaliteiten. Zo zijn er een paar uit Canada, Engeland, Frankrijk, Hongarije, Nieuw Zeeland en ook nog wat andere Nederlanders.

Gisteren zijn we naar the big Buddha geweest. Een super grote Buddha op een berg. Dat was heel indrukwekkend, want hij is echt heel groot haha.
Ook kan je in de Buddha komen en daar heeft toen een monnik Romy en mij leren mediteren. Dat was wel heel speciaal. Wel komisch dat zijn mobieltje afging toen we met z'n 3en net in een meditatie sessie zaten 😂.
's Avonds zijn we nog met een paar mensen van de barbecue wat gaan drinken in een bar dat was ook weer heel leuk.

Onze eerste week zit er op en ik vind het tot nu toe echt geweldig. Wel mis ik soms m'n familie en Romy heeft daarentegen minder last van. Maar ik heb veel contact met ze en ze genieten mee. Ik weet wel dat veel mensen dat hebben in de eerste weken van hun reis. Alles is toch nieuw en je moet alles alleen doen, dat is soms wel even lastig.
Maar ik geniet volop en ik heb heel veel zin in de komende maanden 😊😊
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Erik:
    9 november 2017
    Die kwal herken ik en die eerste is volgens mij een paard maar wat zijn die andere beesten?
  2. Ineke:
    We genieten zeker mee, Sterre! Ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal 😘