Phuket en Phi Phi

13 november 2017 - Phi Phi Islands, Thailand

De laatste dag in Phuket hebben we een scootertje gehuurd en zijn we een beetje rond gaan touren. Dat was echt heel erg leuk om te doen. Het verkeer in Thailand vind ik nog vrij geordend tegenover Indonesië. Daar reed iedereen kris kras door elkaar en hoorde je na elke 5 seconden weer opnieuw iemand toeteren. Dit was dus prima.
We zijn naar de watervallen gereden en zijn daarna nog een stuk de omgeving gaan verkennen. Het was wel even wennen omdat we beide geen ervaring hebben op een scooter, maar het ging heel goed. Je voelt je zo vrij op zo'n ding als je door de omgeving rijdt. Echt heerlijk 😊.

Een dag later zijn we met de boot naar Koh Phi Phi vertrokken. Eén van de mooiste eilanden van Thailand, maar (jammer genoeg) helemaal vertoeristerd (als dat een woord is). Het wordt nu vooral als feesteiland gezien, dat wij niet helemaal wisten. We moesten ons mooie hostel verlaten en kwamen op Phi Phi aan in een ander hostel die veel meer basic was (&ook een beetje vies). Maar we hadden al gelezen dat de hostels daar niet heel fijn zijn. Toen we aankwamen zijn we wat gaan eten en 's avonds hebben we bij een barretje aan het strand wat gedronken. Dat was heel leuk omdat daar ook een vuurshow bezig was. Nu we wisten dat er een groot uitgaansleven is op Phi Phi wilden we dat ook meemaken en zijn we doorgegaan naar andere barretjes. Na een bepaalde tijd, dat de barretjes bijna aan het einde waren van hun nacht, ging iedereen nog naar het strand waar de beachparty's waren. Er hing een leuke sfeer, er was goede muziek en mensen waren aan het (limbo)dansen en touwtje aan het springen.
Het was een leuke nacht!

De volgende dag zijn we naar het mooiste strandje gegaan van Phi Phi en zijn we daar gaan uitbrakken. Phi Phi heeft super mooie rotsen die uit het water komen en een heldere zee. Op dat soort momenten mis ik mijn camera enorm. Ik heb mijn spiegelreflex camera thuis liggen omdat hij veel te zwaar en groot is. Ik maak nu alleen foto's met m'n mobiel. Ik heb wel speciaal nog een mobiel gekocht met een super goede camera voor m'n reis, maar toch kan je met een spiegelreflex veel meer. Inzoomen geeft ook een veel minder mooie kwaliteit. Eigenlijk moet ik een keer m'n reis een keer overdoen zonder te backpacken en dan m'n camera wel meenemen, zodat ik alle mooie dingen die ik nu zie toch nog super mooi kan vastleggen. Maar ik ga gewoon veel foto's maken met m'n mobiel en gewoon moeten accepteren dat ik mijn camera nu niet heb.

We zitten nu op de boot terug naar Phuket. Daar blijven we nog één nachtje in het zelfde hostel slapen en kijken dan wat we daarna gaan doen. We willen nu in ieder geval naar het Noorden en gaan misschien nog langs Khoa Sok National Park. Dat lijkt me echt super mooi.